publispain.com publispain.com

Fecha actual Jue Nov 23, 2017 9:48 am

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]

Nuevo tema Responder al tema  [ 17 mensajes ]  Ir a página 1, 2  Siguiente
Autor Mensaje
 Asunto: Single 'Being Boring'
NotaPublicado: Jue Mar 05, 2009 11:56 am 
Moderador
Moderador

Imagen

Segundo single de "Behaviour", lanzado el 12 de Noviembre de 1990. Es una preciosa canción sobre el paso del tiempo que sólo llegó al #20 en UK, pero a día de hoy sigue siendo uno de los temas favoritos de los fans. La canción analiza cómo cambia la gente a lo largo del tiempo, cómo cambian los valores década a década. En la estrofa dedicada a los 90, Neil recuerda a todos los amigos perdidos por el SIDA.

El título proviene de una cita de Zelda Fitzgerald, "she refused to be bored chiefly because she wasn't boring" (se negó a aburrirse porque ella no era aburrida).

El artístico vídeoclip está dirigido por Bruce Weber, es en blanco y negro y muestra a chicos y chicas jóvenes en una fiesta. Los PSB sólo aparecen en algunos planos, rodeados por los demás actores.

La cara b es ni más ni menos que la excelente 'We All Feel Better In The Dark', y en ella canta Chris Lowe, que la interpretó haciendo un strip-tease durante la gira Performance.

Vinilo 7"
A. Being Boring
B. We All Feel Better In The Dark

Vinilo 12" (1)
A1. Being Boring (Extended Mix)
B1. We All Feel Better In The Dark (Extended Mix)
B2. Being Boring

Vinilo 12" (2)
Being Boring (Marshall Jefferson Remix)
We All Feel Better In The Dark (After Hours Climax)
We All Feel Better In The Dark (Ambient)

Vídeoclip
http://www.musica.pro/artistas/Pet-Shop ... oring.html

Charts
Alemania 13
Austria 30
Suecia 16
Suiza 16
Australia 82
UK 20

Letra

I came across a cache of old photos
And invitations to teenage parties
"Dress in white" one said, with quotations
From someone's wife, a famous writer
In the nineteen-twenties
When you're young you find inspiration
In anyone who's ever gone
And opened up a closing door
She said: "We were never feeling bored

'Cause we were never being boring
We had too much time to find for ourselves
And we were never being boring
We dressed up and fought, then thought: "Make amends"
And we were never holding back or worried that
Time would come to an end

When I went I left from the station
With a haversack and some trepidation
Someone said: "If you're not careful
You'll have nothing left and nothing to care for
In the nineteen-seventies"
But I sat back and looking forward
My shoes were high and I had spots
I'd bolted through a closing door
I would never find myself feeling bored

We were always hoping that, looking back
You could always rely on a friend

Now I sit with different faces
In rented rooms and foreign places
All the people I was kissing
Some are here and some are missing
In the nineteen-nineties
I never dreamt that I would get to be
The creature that I always meant to be
But I thought in spite of dreams
You'd be sitting somewhere here with me

We were always hoping that, looking back
You could always rely on a friend

We were never being bored
We were never being bored

Asunto: Re: Single 'Being Boring'
NotaPublicado: Sab Mar 07, 2009 9:31 am 
[email protected]
Asidu@

¡Buenísima canción! De mis 10 favoritas. Me encanta la versión Remix que está en el 12" Being Remixed.

It won't be dead for long.

NotaPublicado: Vie Abr 17, 2009 7:18 pm 
Aprendiz
Aprendiz

Es uno de mis temas preferidos, de hecho lo descubrí hace poco y fue el que me llevó a comprarme el PopArt. Me transmite melancolía, a pesar de que no es un tema lento, pero no se, me da como pena y el videoclip es uno de mis preferidos, me encanta la fotografía en blanco y negro y me parece que se ajusta muy bien a la canción.

La verdad es que los videoclips de Bruce Weber (que si no me equivoco también dirigió Se a vida e y I get along) me parecen de los mejores del grupo, me gustaría que volviesen a colaborar.

NotaPublicado: Vie Abr 17, 2009 7:35 pm 
Moderador
Moderador

Rhythm Nation escribió:
Es uno de mis temas preferidos, de hecho lo descubrí hace poco y fue el que me llevó a comprarme el PopArt. Me transmite melancolía, a pesar de que no es un tema lento, pero no se, me da como pena y el videoclip es uno de mis preferidos, me encanta la fotografía en blanco y negro y me parece que se ajusta muy bien a la canción.

'Being boring' es el mejor ejemplo de lo que se le da mejor a PSB: temas que no son bailables ni baladas y que desprenden una tristeza brutal.

NotaPublicado: Vie Ene 15, 2010 1:18 am 
[email protected]
Asidu@

Esta cancion es un TEMAZO ! simplemente me encanta, aunque soy joven me hace recordar cuando era mas pequeño :)

Ademas me gusta mucho como comienza el videoclip con esas letras con las que explican de que trata la cancion...

Tambien cabe destacar como llevan al directo esta cancion en el Montage :)

NotaPublicado: Vie Ene 15, 2010 7:10 pm 
[email protected]
Asidu@

Este tema es su obra cumbre para mí. Nunca olvidaré escucharla en los 40 junto a So hard. Hablaban maravillas de PSB en aquella época. En esta época los descubrí y siempre deseé discos posteriores como aquellos, Actually o Behaviour...
Todavía conservo una de mis primeras cintas grabadas repleta de éxitos de los 40 con Being Boring y So hard junto a canciones de Los Ronaldos, Javier Gurruchaga o Los Romeos. Se llamaban así? [meparto]

NotaPublicado: Mar Mar 09, 2010 10:42 pm 
[email protected]
Familiarizad@

La tercera estrofa de esta cancion me pone los pelos de punta, es triste y a la vez esperanzadora, una de esas sensaciones que solo pueden despertar los chicos de la tienda de animales :grin:

NotaPublicado: Jue Mar 11, 2010 5:22 pm 
[email protected]
Asidu@

Para mi siempre habia sido la mejor cancion de la historia de PSB..... hasta que sacaron "The way it used to be", y entonces Being boring pas´´o a ser mi 2ª favorita.

It won't be dead for long.

NotaPublicado: Vie Ago 06, 2010 12:49 pm 
[email protected]
Asidu@

Articulo sacado de The Guardian :)

Why Pet Shop Boys' Being Boring is the perfect pop song
Two decades ago, Pet Shop Boys released their opus to life, love and loss. For me, it's the greatest single of all time.

Later this year – 12 November, to be precise – marks the 20th anniversary since Being Boring, the greatest single of all time, was released.

Greatest single of all time, I hear you cry? Hang on a minute. Well, you're not alone. Even Neil Tennant, when informed of the honour, admitted: "No one thought that when it came out!" But first, a few facts. Being Boring was the second single from the Pets' fifth album, Behaviour, an autumnal masterpiece. It stalled at No 20, but quickly became a fan favourite (for me, like many other 15-year-olds stuck in suburbia, its lack of commercial success underlined its greatness).

What makes the perfect pop song is, of course, another blog altogether, but whatever the formula – let's say, 2:52 min of verse/chorus + sentiment – we're still essentially dealing with subjectivity. So my argument is a personal one.

None the less, certain factors are incontestable. Being Boring is a classic minor-key grower, its imprint on the soul deepens with repeated plays. Over to Tennant (in a 1996 BBC Radio 1 documentary) to shed some light: "We were always fascinated about the way Stock Aitken Waterman would change key for choruses. And so the verse of Being Boring was in A minor or D minor, maybe, after we went up a semi-tone into A flat for the chorus. Which we would never have done before. It wasn't an attempt to be mature; it was actually an attempt to be like Stock Aitken Waterman."

Intriguingly, what began as an attempt to do out-and-out pop (if we are to believe the sometimes disingenuous Tennant) morphs into something else. And it's this juxtaposition, this delicate balance between disposability and maturity that forms part of the song's elixir.

Another ingredient is autobiographical detail, which Tennant sums up: "The first verse is about all my friends in Newcastle [one in particular, Chris Dowell]. It just described what our aspirations were. And in the second verse I moved to London with an idea to go to polytechnic … and the third verse is looking back at what's happened and I'm doing what I'm doing, and he's dead. I mean, it's quite simple."

Perhaps, yet its themes are anything but. In the panoramic lyrical sweep from the 1920s to the 70s and, finally, the 90s, Being Boring really is about everything: innocence and experience, ambition and self-realisation ("I never dreamt that I would get to be/The creature that I always hoped to be"), love and (AIDs-related) loss ("All the people I was kissing/Some are here, some are missing"), friendship, nostalgia, ennui and, of course, defiance ("We had too much time to find for ourselves"). Tennant's plaintive vocal style only adds to the pathos. And it's all infused with the glamour and spirit of writer Zelda Fitzgerald (whose 1922 essay, Eulogy on the Flapper, contained the song's ideological kernel: "She refused to be bored chiefly because she wasn't boring.")

There are other factors that, like an elegant interior, don't add anything structurally to my argument, but are still intriguing: the oddly successful (though often unscannable) rhyming couplets ("When I went I left from the station/With a haversack and some trepidation"); the sophisticated production; harp flourishes, wah-wah guitar, eerily extended opening note (from which the "overture" breaks out in an unexpected direction); the subtle irony of the title, with Pet Shop Boys playing on the perception of them as "boring"; and the black-and-white Bruce Weber-directed video, a thing of beauty, with its nudity, poodles, white horses, tap dancers, writhing couples and handwritten scrawl of intent: "The song is about growing up ..."

But greatest single ever, you ask, really? Aren't we dealing with something intangible here? Yes, but if art exists, as the writer Annie Dillard argues, "to make the stone stony", what could be stonier? Being Boring has followed me through my own teenage parties, student days, fumbled relationships and drunken evenings. In the summer it feels nostalgic, rose-tinted; in the winter it's a sun-beam, a cause for celebration. "I remember dancing to this," says one of the hundreds of comments on YouTube, "and I'd get tears in my eyes thinking of all the friends and lovers I've lost, where my life has gone and where it ended up." In short, does another song evoke, so perfectly, the sigh of experience with the hope of living?

NotaPublicado: Sab Ago 07, 2010 5:48 pm 
Aprendiz
Aprendiz

amo esta cancion! siempre será de mis preferidas!

NotaPublicado: Dom Ago 08, 2010 8:02 pm 
Moderador
Moderador

Interesantísimo artículo de opinión, Gabiii. Gracias por colgarlo. Un gran homenaje a esta canción. Es curioso como tuvo tan poco éxito en su día y sin embargo el tiempo la ha convertido en una de las claras favoritas de los fans y la crítica.

Es una canción muy personal, pero al mismo tiempo creo que todos podemos identificarnos de una manera u otra con la letra, y esa melodía melancólica te emociona aunque no entiendas lo que cantan.

Tienen que sentirse muy orgullosos de haberle creado, aunque supusiera el fin de su reinado en los charts.

NotaPublicado: Dom Ago 08, 2010 10:18 pm 
[email protected]
Asidu@

Sí, el artículo está bien. Estaba leyendo The Guardian cuando ví el artículo y me quede impresionado.
En cuanto a la canción , transmite, como ya dicen ustedes, una melancolía que te ayuda a volver atrás y recordar buenos momentos.

NotaPublicado: Lun Ago 09, 2010 12:59 pm 
Moderador
Moderador

Es una canción que nunca pasa de moda, aunque he de reconocer que a m ise me hace ya un poco pesada jejejejeje [qmeparto]. Pero como todas las canciones de nuestros chicos, nunca me canso de escucharlas.

Simples Heroes, Sin Futuro Ni Misión.

Sub Foro Fernando Alonso.

NotaPublicado: Mié Dic 01, 2010 1:23 am 
[email protected]
Familiarizad@

he de reconocer que la primera vez que la escuche me decepcionó profundamente, pero despues logro enamorarme [ojos] y despues de 20 años sigue siendo una de mis favoritas. lo mismo que ocurrio con behaviour, el giro despues de introspective costo asimilarlo, pero descubri que los discos de Pet Shop Boys son como el buen vino que ganan con los años... [aplausos] being boring o cuando el pop se convierte en arte.

NotaPublicado: Vie Dic 03, 2010 11:17 am 
[email protected]
Asidu@

Ya el proximo domingo se cumplen 20 años del lanzamiento de una de las mejores canciones que se pueden escuchar :) .

Asunto: All-TIME 100 Songs: "Being Boring"
NotaPublicado: Vie Oct 28, 2011 8:06 am 
[email protected]
Nuev@

http://entertainment.time.com/2011/10/24/the-all-time-100-songs/?iid=ent-main-feature#being-boring-pet-shop-boys

MUSIC
All-TIME 100 Songs
Our critics pick the most extraordinary English-language popular recordings since the beginning of TIME magazine in 1923. Here are 100 (unranked) songs of enduring beauty, power and inventiveness
1990S
‘Being Boring’
By JESSICA WINTER | October 24, 2011 |

Artist: Pet Shop Boys
Year Released: 1990

Neil Tennant has said (half-jokingly?) that this dance ballad was the duo’s attempt to mimic Stock Aitken Waterman, the writing team behind the peppy ’80s synth pop of Rick Astley, Kylie Minogue and Bananarama. That striving toward a hi-NRG higher ground, ingeniously paired with big harp flourishes and wah-wah guitar, may lend “Being Boring” some of its magic — creating a buoyant counterpoint (and complement) to its themes of loss, sorrow and memory. Written for a friend of Tennant’s who died of AIDS, the song has a classic three-act structure (’20s-inspired teen parties in northern England, starry-eyed arrival in ’70s London, backward glances at the turn of the ’90s), an air of wistful carpe diem (“I bolted through a closing door”) and a last verse that always catches in the throat: “I never dreamt that I would get to be/ The creature that I always meant to be/ But I thought in spite of dreams/ You’d be sitting somewhere here with me.”

Nuevo tema Responder al tema  [ 17 mensajes ]  Ir a página 1, 2  Siguiente

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]